Komedie z autorské dílny W. Allena
Mrsťa Prsťa Juniors Kouřim
Kouřim – Dětské divadlo Mrsťa Prsťa předvedlo nabitému kinosálu premiéru své nové hry Romeo, Julie a tak dál. „Jsem ráda, že pod vaším vedením dospěli,“ řekla o mladých hercích na adresu režiséra Martina Drahovzala jedna z maminek poté, co diváci zhlédli nikoliv dětské školní divadlo, ale „dospělácké“ představení, které je, některé ani ne málem, rozplakalo. Při příležitosti premiéry připravil Martin Drahovzal také výstavu s názvem Deset let dětského divadla v Kouřimi, sestavenou z fotografií, rekvizit a drobných vzpomínek na představení.
mar, Kolínský deník, 17. 6. 2000.
Deset let hraní, osmnáct premiér a šedesát pět představení, to je bilance dětského divadla v Kouřimi, které v posledním roce znáte spíše pod jménem Mrsťa Prsťa.
Divadlo se už od svých počátků zabývalo „tak trochu jinými“ tématy než bývá u podobných dětských kolektivů zvykem. Ať už to byla werichovská Líná pohádka (1991), komedie o námořnících Jak jsme objevili Ameriku (1992), příběh o Machovi a Šebestové Utržené sluchátko (1991, 1996) nebo Ančalinka, markýza úklidu (1995) řádící ve špinavém království a své diváky si našly i Datlíkovy pohádky (1995). Divadlo se nevyhýbalo ani klasickým pohádkám, ale i ty byly opět svérázně zpracovány (Sněhurka (1992, 1997), Arabela (1998), Perníková Chaloupka (1999) či Tři veteráni (1999)).
Součástí divadelní práce byly i letní tábory v Maršovicích na Benešovsku, jejichž náplní bylo opět hraní divadla. Na nich vznikla další představení Dějiny divadla či Noc na Karlštejně.
Rok 1999 znamenal zásadní zlom v dějinách kouřimského dětského divadla.
Dosud bezejmenný soubor si vybírá s ironií sobě vlastní jméno Mrsťa Prsťa a pod touto hlavičkou se vydává hrát i do okolních měst. Vznikají představení Tři veteráni, pásmo Takoví jsme… a zejména Noc na Karlštejně, která ukazuje, jak vypadá práce divadelního souboru. S tímto představením se Mrsťa Prsťa letos také vítězně účastní okresního kola dětských divadelních souborů v Kolíně a postupuje do regionu.
Zároveň s těmito „zájezdovými“ aktivitami se členové souboru aktivně účastní akcí pořádaných Domem dětí a mládeže v Kolíně (Strašidelný ostrov, Mikulášská) a pracují na prvním vážném představení inspirovaném shakespearovskou tragédií. V červnu je výsledek této práce představen v premiéře jako Romeo, Julie a tak dál…
Soubor, kterým za deset let jeho činnosti prošly desítky dětí z Kouřimi i okolí, se tímto představením stal plnohodnotným divadlem s vyzrálými mladými herci, kteří dokáží diváky rozesmát i rozplakat. Pokud se budete o divadle Mrsťa Prsťa a lidech kolem něj chtít dovědět víc, navštivte v září výstavu „Deset let (našeho) dětského divadla v Kouřimi“.
Náš první pokus zvládnout nejznámější Shakespearův příběh se mnohým zdál v počátcích přinejmenším bláznivý. Málokdo chtěl uvěřit tomu, že by patnáctileté „děti“ mohly poselství „velkého Alžbětince“ předat dál. My jsme si věřili a naše víra byla odměněna vaším dlouhotrvajícím aplausem při premiéře.
Doufáme, že stejně tak se vám budou líbit i reprízy Romea, které chystáme na podzim, a po nich i další premiérová představení.
Martin Drahovzal, Kouřimský zpravodaj, č. 14, 2000.
Libice n. C. – Divadelní soubor Mrsťa Prsťa, působící na kouřimské základní umělecké škole již deset let, jezdí pravidelně každý podzim do Libice nad Cidlinou, aby na festivalu jeho členové nasbírali inspiraci pro svou další činnost.
Vloni se jim stala tvůrčím impulsem olomoucká Maryša, která v nich svým expresivním dramatickým nábojem probudila chuť „sáhnout“ si na vážné téma. „Pustili jsme se potom do Shakespearova Romea a Julie. Byl to pro nás velký zážitek, ovšem velmi náročná práce, zejména na psychiku. Letos bychom chtěli zkusit něco parodického, a tak jsme se přijeli do Libice především pobavit,“ řekla Eva Hovorková při sobotní návštěvě festivalu.
Proto Kouřimáky ze sobotní nabídky nejvíce zaujaly komediální a hravé pohádky královéhradeckého divadla Drak a plzeňské Alfy, které vyvolávaly v publiku salvy smíchu.
Svůj celodenní výlet soubor pravidelně spojuje s návštěvou libického slavníkovského hradiště, kde mladí konfrontují své školní vědomosti o počátcích české státnosti s archeologickou realitou. „Hradiště má zvláštní atmosféru, zejména, když je slunečný den jako dnes,“ usmívala se Radka Pšeničková při procházce okolo hradištního kostela.
Z Libice si letos Kouřimští odvezli opět řadu zážitků, které by rádi zúročili ve své práci v právě začínajícím divadelním roce. Starší skupina, která má v plánu se svým novým představením Romea a Julie hostovat v Kolíně, Sázavě, Kostelci i opět v rodné Kouřimi, se chystá na parodický pohled na western. Mladší skupinu čeká pětice kouřimských pověstí, které by opět měly mít humorný nádech a mohly by se stát i jednou z atrakcí příští turistické sezony v jejich rodném městě. „Věříme, že si při zkoušení užijeme spoustu legrace,“ svěřila se Zuzka Pšeničková.
A na příští libický festival a jeho příběhy, které jim ukázaly další možnosti divadelní práce, se těší už teď.
Martin Drahovzal, Kolínský deník, září 2000.
Pečky – Čtyři desítky dětí ze zdejší základní umělecké školy, a také škol v Kolíně a Kouřimi, porovnávaly dramatický um v okresním kole soutěže divadelních kolektivů.
„Soutěž literárně dramatických oborů těchto škol se koná jednou za tři roky a střídají se v ní navíc kolektivy a jednotlivci. Okresní přehlídka je svým obsahem i počtem zúčastněných nejobsáhlejší z celého Středočeského kraje. V některých okresech totiž divadelní ani recitační soubory na školách nemají nebo nedosahují soutěžních kvalit. Navíc, pokud mohu z již zhlédnutých představení posoudit, je úroveň této soutěže velmi vysoká,“ řekl hlavní organizátor Luboš Zajíc.
Místní soubor Pecky Pečky představil porotě i divákům z řad soutěžících Čapkovu Pošťáckou pohádku a Werichovu Lakomou Barku v hravém balení s živou hudbou. Naproti tomu kolínští recitátoři vedení Helenou Malehovou a Jiřinou Chlumskou přivezli pásmo sestavené z Puškinova Evžena Oněgina Byla dívka, byla zamilovaná a dvě drobné hříčky Jak na Šumavě obři vyhynuli a Slepičí maturita. Kouřimské divadlo Mrsťa Prsťa dorazilo s inscenací Romeo, Julie a tak dál, s níž v sobotu navíc postupuje do regionálního kola dětských divadel ve Stochově.
Porotci z každé kategorie vybrali jedno představení na krajskou přehlídku v Pečkách, kde se objeví i všechny tři zúčastněné školy.
Pořádání soutěže komplikovaly drobné nesrovnalosti, kvůli nimž bylo nutno posunout termín jeho konání. „Organizace totiž přešla na nově zřízená Pedagogická centra, která ještě nefungují tak, jak by bylo pořeba, takže došlo k jistým zmatkům, které jsme ale nakonec ustáli a soutěž proběhla k všeobecné spokojenosti,“ řekl na závěr Zajíc.
Kouřimák Lukáš Koťátko dodal: „Bylo fajn vidět ostatní soubory, jak se u nich hraje divadlo a nechat se jimi inspirovat. Zejména z kolínského Oněgin si všichni odvážíme obrovský zážitek.“
Martin Drahovzal, Kolínský deník, duben 2001.
Na svátek Valérie se v Pečkách konalo oblastní kolo soutěže literárně dramatického oboru základních uměleckých škol v kolektivním projevu. Porota musela vybrat postupující do celostátního finále v Turnově z devíti vystupujících z Kolína, Peček, Kouřimi, Poděbrad, Mnichova Hradiště, Kralup nad Vltavou, Mladé Boleslavi a Rakovníka. I přes poněkud stísněné podmínky vládla po celý den skvělá atmosféra. Postup si nakonec zajistily soubory z Kralup nad Vltavou s představením Kavárna literárních poklesků a z Kouřimi pod vedením Martina Drahovzala s shakespearovskou úsměvnou moralitkou Romeo, Julie a tak dál. Kolínská ZUŠ předvedla Puškinova Oněgina v pásmu Byla dívka, byla zamilovaná a zrecitovala pohádku Jak na Šumavě obři vyhynuli. Pečky po svém zdramatizovaly Pošťáckou pohádku Karla Čapka. Kvůli náročné organizaci nestačil tajemník soutěže, jinak soukromý zemědělec Luboš Zajíc, zasít ječmen.
meč. zaj., Kolínský pres, duben 2001.
Pečky – Devět divadelních souborů z celých středních Čech přijelo do Peček porovnat herecké dovednosti a um na oblastní kolo soutěže literárně-dramatických oborů základních uměleckých škol.
„Zušky pořádají soutěže svých oborů každoročně, ale na literárně-dramatické se dostane vždy jednou za tři roky, a to se navíc musí pravidelně střídat jednotlivci a kolektivy. Ve výsledku se tedy dětské soubory mohou zúčastnit vždy po šesti letech,“ vysvětlil tajemník soutěže Luboš Zajíc.
Letošní skladba byla pestrá, takže čtyřčlenná porota, která pečlivě sledovala jednotlivá představení si vůbec nestěžovala na nudu. Dopolední část programu zahajovaly pohádky. Nejprve Werichova Jak na Šumavě obři vyhynuli v provedení kolínských recitátorek Jiřiny Chlumské a po ní Čapkova Pošťácká pohádka pečeckých Pecek.
Poděbradští středoškoláci zaujali publikum krátkou „depresivní“ hříčkou Zvony o bizarním sanatoriu na utracování lidí a dívčí soubor z Mnichova Hradiště se o totéž pokusil dramatizací pohádky Havrane z kamene. Celý blok uzavřel kolektiv Jiřiny Lhotské z Kralup nad Vltavou na dospělého diváka zaměřenou Kavárnou literárních poklesků podle Stephena Leacocka.
Odpoledne odstartoval kouřimský Mrsťa Prsťa se svojí variací na shakespearovské téma Romeo, Julie a tak dál, na jehož středověkou tématiku navázal artušovský příběh O krátkém plášti z Rakovníka a Stvoření světa z Mladé Boleslavi. Program uzavřeli opět Kolíňáci, tentokrát pod vedením Heleny Malehové, kteří do Peček přivezli pásmo z Evžena Oněgina Byla dívka, byla zamilovaná.
„Úroveň soutěže byla velmi dobrá. Jak co do výběru textů, tak zpracování. Přesto jsou ještě určité mezery v práci pedagogů, kteří s dětmi jejich inscenace vytvářejí. Někdy chybí důslednost v dodržování dramatických pravidel, někdy je to vedení mladých herců. Ale celkově bylo na většině souborů vidět, že hrají divadlo s velkou chutí a invencí,“ dodal předseda poroty Karel Vostárek z katedry dramatické výchovy pražské DAMU.
Na postup do národního kola v Hradci Králové byl po devítihodinovém maratonu nakonec vybrán kouřimský soubor Mrsťa Prsťa a s kolektivem z Kralup nad Vltavou nominován na národní kolo, které se uskuteční v Hradci Králové.
Martin Drahovzal, Kolínský deník, 20. 4. 2001.
Dětský divadelní soubor Mrsťa Prsťa, který o sobě už několik let dává vědět nejen novátorskými inscenacemi, ale i účinkováním na řadě kulturních akcí v Kouřimi i okolních městech, opět zabodoval na dvou divadelních přehlídkách. A oboje stihl v jediný dubnový víkend.
Po vítězství v okresním kole dětských dramatických souborů postoupil na regionální soutěž a odtud si odvezl za svou westernovou parodii Od La Platy k Fergussonu zvláštní cenu za inscenaci. Den předtím se ale soubor účastnil jiné regionální přehlídky konané v nedaleké Sadské – Klicperových divadelních dnů. Přestože šlo o přehlídku dospělých amatérských souborů, přihlásili se náctiletí Kouřimáci s představením experimentálně složeným z obou dvou jejich aktovek – dramatu Romeo, Julie a tak dál a již zmíněného westernu Od La Platy k Fergussonu. Organizátoři se nejprve tvářili nedůvěřivě na „tak mladý soubor“, jak často opakovali, ale jejich pochyby se rapidně změnily po zhlédnutí kouřimského představení, po němž následoval nekončící aplaus. Musím osobně přiznat, že jsem tady od svého souboru viděl jedno z nejlepších představení obou her, a to přesto, že po psychicky náročném dramatu, který byl zahrán tak, že s něj mrazilo, vyrazili po patnáctiminutové přestávce na jeviště s přesnou a rozesmátou parodií. Klobouk (snad přímo širák) dolů.
A tak díky této formě přehrál kouřimský mladý soubor všechny dospělé ochotníky z regionu. A došlo na má ironická slova, že v Sadské na Kouřim dlouho nezapomenou. Při slavnostním vyhlašování cen získal totiž soubor Mrsťa Prsťa z Kouřimi dvě nominace na nejlepší herečky pro Hanku Borovou a Kristinu Hejdukovou, ale také tři ze čtyř hlavních cen – cenu za nejlepší ženský herecký výkon pro Radku Pšeničkovou za Julii, cenu za režii a cenu za inscenaci. A také postup na národní kolo amatérských divadelních souborů ve Vysokém nad Jizerou, který se koná letos na podzim. Tam pojedeme obhajovat tezi, že v Kouřimi se dělá dobré divadlo a ostatní kraje s ní musí do budoucna počítat.
Martin Drahovzal, Kouřimský zpravodaj, 2001.
Mladý soubor se svojí inscenací Romeo, Julie a tak dál, kterou během deseti repríz v Kouřimi, Kolíně, Čáslavi, Stochově i Hradci Králové vidělo kolem 1200 diváků, bodoval letos hned na několika přehlídkách. V soutěži recitačních a divadelních souborů se v dubnu probojoval do regionálního kola ve Stochově u Rakovníka, kde se umístil na druhém místě. V soutěži dramatických kolektivů základních uměleckých škol pak postoupil Mrsťa Prsťa až do národního kola v Hradci Králové, kde reprezentoval Kouřim první červnový víkend. Během tří přehlídkových dnů zhlédl kouřimský soubor přes dvacet představení toho nejlepšího, co vzniklo v uplynulém roce na uměleckých školách a sám si z Hradce odvezl Uznání za inscenaci.
Mrsťa Prsťa už dnes není “jen“ dětským divadlem při základní škole, ale samostatným souborem, jehož aktivity přesahují rámec školy, města, ale i dětského divadla jako takového. O tom svědčí nejen spolupráce s Domem dětí a mládeže Kolín na jeho akcích, ale také s regionálním muzeem, s nímž se členové souboru divadelně podíleli na výstavách Milénium, Baroko na Kolínsku i při přípravě Barokního dne v Kouřimi. V srpnu všechny čeká tradiční divadelní tábor, kde budou zdokonalovat svou schopnost improvizace. S dalšími aktivitami Mrsti Prsti se budete moci seznámit už v září při dnu evropského dědictví, a také během posvícení, kdy se představí novou westernovou inscenací Od La Platy k Fergussonu. Přijďte se podívat a uvidíte, že vám před očima vyrůstají talentovaní herci, s nimiž bude dobré v budoucnu počítat.
Martin Drahovzal, Kouřimský zpravodaj, červenec 2001.
Kouřim – V premiéře s představilo zdejší mladé divadlo Mrsťa Prsťa svou parodickou studií brakové literatury sešitových Rodokapsů Od La Platy k Fergussonu, vzniklou během improvizací na westernová témata.
„Bylo to velmi příjemné představení s inteligentním, hravým humorem. Nepříznivé počasí sice donutilo valnou část Kouřimáků zůstat doma, ale ti, kteří dorazili, byli spokojeni. Budeme se proto těšit na jejich další akce během roku a samozřejmě i při příštím posvícení,“ dodala starostka Zuzana Chmelová.
dra, Kolínský deník, 18. 9. 2001.
Kouřim – Mladý amatérský soubor Mrsťa Prsťa včera absolvoval divadelní přehlídku v Sadské a dnes odjíždí na regionální kolo Dětské scény do Stochova. Na obou soutěžích vystoupí kouřimští herci se svou westernovou parodií Od La Platy k Fergussonu, s níž nedávno vyhráli okresní kolo dramatické soutěže v Kolíně.
„V Sadské navíc zkusíme experiment. Chceme totiž uvést hned dvě věci za sebou v jednom bloku. Nejprve drama, tedy našeho Romea a Julii, a po přestávce parodii, tedy La Platu. Uvidíme, co to udělá s námi i s diváky,“ poznamenala Radka Pšeničková, představitelka obou hlavních ženských rolí.
(dra), MF Dnes, 2002.
Kouřim – Zdejší amatérský soubor Mrsťa Prsťa překvapil pořadatele divadelní přehlídky Klicperovy dny v Sadské svými inscenacemi, díky nimž získal v závěru hned tři ze čtyř hlavních cen. „Byl to pro nás nečekaný objev. Hráli již v pátek a nasadili vysokou laťku. Jejich zpracování Shakespeara bylo úžasně emotivní a pak nás rozesmály parodií na westerny,“ řekl šéf přehlídky Jiří Jeník.
„Byl to experiment, když jsme se přihlásili na přehlídku pro dospělé a zároveň hráli obě naše jednoaktovky najednou. Nejprve Romea a Julii a po čtvrthodinové přestávce westernovou La Platu,“ vysvětlila Radka Pšeničková, která zde získala cenu za nejlepší herecký výkon. Společně s ní si Mrsťa Prsťa odvezl ceny za nejlepší režii a také za nejlepší inscenaci. Díky ní postupuje do národního kola ve Vysokém nad Jizerou.
Soubor se zároveň účastnil regionální přehlídky dětského divadla ve Stochově, odkud si odvezl zvláštní cenu za svou inscenaci Od La Platy k Fergussonu.
(dra), Kolínský deník, 23. 4. 2002
Mezi 19. a 21. dubnem 2002 se uskutečnil již 4. ročník divadelní přehlídky venkovskách amatérských divadelních souborů Klicperovy divadelní dny Sadská 2002.
Oproti loňskému roku, kdy byly v soutěži pouze tři inscenace, zhlédla porota ve složení Josef Horák, Zdeněk Fürst a Eduard Havránek celkem šest představení, takže již bylo co hodnotit a z čeho vybírat. Nabídka byla pestrá: dvě pohádky, dvě adaptace klasických témat v podání dětských a mládežnických souborů, jedna spekulativní naivně historická féerie a jedno generačně vypovídající autorské představení.
Největší pozornost si získalo vystoupení souboru Mrsťa Prsťa. Mladí herci ze ZUŠ Kouřim předvedli dvě zcela odlišné, ale jinak vzácně vyrovnané scénické montáže. První z nich, Romeo, Julie a tak dál, vychází z klasického Shakespearova námětu. Ve scénické zkratce s využitím nápadité a zcela funkční choreografie vzniklo jednolité a svou divadelností velice sdělné a sevřené představení. Druhou montáží bylo scénické převyprávění známé povídky Ivana Vyskočila Padni, padouchu pod názvem Od La Platy k Fergussonu. Zde zase pro změnu dominoval smysl pro humor, ironickou nadsázku a parodii. Zcela po právu bylo toto představení vyhodnoceno jako nejlepší, dostalo cenu za inscenaci s právem postupu na celostátní přehlídku ve Vysokém nad Jizerou. Cenu za režii získal Martin Drahovzal, duše souboru a autor obou adaptací. A do třetice – cenu za nejlepší ženský herecký výkon získala Radka Pšeničková za roli Julie.
[kráceno]
Eduard Havránek, Amatérská scéna, č. 3, 2002.
Kolínsko – Dvě ochotnická divadla spojená osobností Martina Drahovzala, režiséra i dramatika, dosáhla na soutěžní Pražské oblastní přehlídce amatérského divadla na přední místa.
Dámy a pánové, kouřimští měšťané, vážení diváci. Těmito slovy vás vždy vítám na představeních našeho divadla Mrsťa Prsťa, jež příští měsíc oslaví pět let působení pod tímto názvem, a jimi vás chci přivítat i na malé exkursi do jeho činnosti posledních let.
Není lehké dělat v dnešní uspěchané a náročné době zájmovou činnost, ať už se jedná o kulturu nebo sport. Je proto potěšující, když se najdou lidé, a to zejména z mladé generace, kteří dokáží svému koníčku obětovat stovky hodin práce, ba přímo dřiny, za níž je jim odměnou úsměv diváků a jejich potlesk. Divadélko Mrsťa Prsťa, které působí při zdejší Základní umělecké škole, se vyprofilovalo před pěti lety a během nich jako fungující soubor překročilo nejen rámec města, ale i regionu.
Začali jsme v roce 1999 Třemi veterány a pásmem Takoví jsme… a nikd aby nás nenapadlo, že budeme hrát dál než v Kolíně. Postupně jsme si získávali přízeň nejen rodičů a kamarádů, ale i ostatních „nezúčastněných“ diváků a věřte, že nás moc těší. Proto jsme se snažili, aby každé naše představení bylo lepší než to předchozí. Přestože hrajeme pro „diváky“ a ne pro soutěžní poroty, jsou divadelní přehlídky jedinou možností, jak o sobě dát vědět, abychom se mohli představit i v jiných městech. Protože když jsem dřív zvedl telefon a nabídl kulturním činitelům v jiných městech některou naši inscenaci, odpověděli: „Ano, to je jistě hezké, ale na neznámé studenty z nějaké Kouřimi nikdo nepřijde…“
A tak jsme se v roce 2001 vydali na přehlídkové tažení, které trvá dodnes. Naším startovacím můstkem bylo drama Romeo, Julie a tak dál, které jsme od roku 2000 dodnes hráli dvaadvacetkrát v nejrůznějších prostředích, naposledy na začátku letošního května v kapli Božího těla v Kutné Hoře. Díky této inscenavci jsme se také poprvé dostali a národní přehlídku – a to studentských divadel uměleckých škol v Hradci Králové v roce 2001. O rok později jsme připojili k dramatu i westernovou parodii Od La Platy k Fergussonu a prorazili na další národní přehlídku – venkovských amatérských souborů ve Vysokém nad Jizerou. Skončili jsme tu v konkurenci dospělých souborů druzí a divadelníci si konečně přestali plést Kouřim s Kuřimí.
Doporučení na známý Jiráskův Hronov nám udělalo jméno, kterému se od té doby snažíme dělat čest. Jak jsme totiž s velkým potěšením zjistili, máme už „své“ diváky mezi dospělými i studenty v řadě míst republiky, kteří jsou zvědaví na každou dalčí inscenaci. A tak nás zvou k hraní do Českých Budějovic, Hrádku nad Nisou, Prahy, ale i na severní Moravu. Je fajn slyšet z míst na druhém konci republiky: „Už se na vás moc těšíme, Mrsťo Prsťo z Kouřimi.“
Vloni jsme se poprvé dostali na národní přehlídku studenstských divadel Náchodská prima sezóna a letos jsme se tam přes několik regionálních soutěží (Nové Strašecí – cena za reřii, cena za aktuální téma, Újezd u Prahy – cena pro soubor za kolektivní herectví) probojovali zas. Věřte, že není lehké držet nasazenou laťku, ale děláme pro to vše, co je v našich silách. Inscenace Panika. Panika? Panika! minulý týden v Náchodě uspěla a my přivezli ocenění za precizní výtvarnou stylizaci šedesátých let.
Pro „zpestření“ našeho zkoušecího a hracího maratonu jsme si letos dvakrát „střihli“ Romea, jednou v Kutné Hoře a podruhé v Hradci Králové na studentské shakespearovské soutěži, odkud jsme si přivezli vítězný vavřín v podobě Shakespearových Sonetů s osobním věnováním slavného překladatele Martina Hilského (autor to nestihl podepsat).
Ohlížení zpět se píše lehce, ale málokdo si dokáže představit, kolik je za jedním představeím skutečné dřiny. Od té intelektuální až po fyzickou. Protože co na jevišti vypadá jako náhlý nápad, je ve skutečnosti výsledkem dlouhých hodin vytváření, zkoušení a pilování. Věnujeme tomu všední odpoledne, ale i víkendy a sváteční dny, kdy ostatní sedí u kávy a televize. Nás to ale baví a jsme ochotni tomu dát vše. Proto nás těší podpora rodičů (a jejich nervů), partnerů i kamarádů. Velký dík patří také městu Kouřimi, bez něhož bychom neměli takové zázemí a podmínky pro naši (doufám) úspěšnou činnost.
Mrzí nás ale poznámky příležitostných konzumentů zábavy, že některá představení stále opakujeme, místo abychom na každou příležitost (barokní slavnost, Sen noci kouřimské) připravovali (jednorázově a bez další možnosti využití) vždy něco nového, originálního a neotřelého. Rádi se aktivně účastníme těchto akcí, protože jsme stáli u jejich zrodu, ale všichni studují (někteří letos maturují) a čas na divadlo společně „ukrádáme“ z času, který bychom mohli věnovat něčemu (či někomu) jinému. A tak, máme-li se rozhodnout, zda vytvoříme tři hry polovičaté, nebo jednu dobrou, budeme vždy volit druhou variantu. Nechceme totiž zklamat sebe ani vás.
Letos nás čeká vedle dalších příležitostí k hraní Paniky, Romea i La Platy ještě divadelní tábor a premiéra nové inscenace. Nebude to tentokrát komedie, na než jste zvyklí, ale opět pokus o drama, tentokrát inspirované středověkými hony na čarodějnice.
Vstupujeme tím opět na neznámou půdu, A tak nám držte palce, a vám se bude výsledek líbit.
Martin Drahovzal, Kouřimský zpravodaj, 2004.